تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۱۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ضرورت استفاده بهینه از فرصت‌ها برای توسعه اقتصاد دریامحور در خوزستان  
 

 رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه استان خوزستان از ظرفیت‌های بالای شیلاتی برخوردار است، گفت: استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها در عرصه تکمیل زنجیره ارزش آبزیان و اقتصاد دریا محور به ویژه ایجاد مراکز تکثیر ماهیان دریایی و میگو و پرورش ماهی در قفس در خوزستان ضرورت دارد.

 سیدحسین حسینی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از ظرفیت‌های آبزی پروری شهرستان دزفول در استان خوزستان با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهارکرد: برای تامین آبزیان با توجه به محدودیت‌های آب شیرین در حوزه آبزی پروری باید اقدامات و فعالیت‌های ویژه‌ای در حوزه اقتصاد دریا پایه صورت گیرد.

وی همچنین شرایط برای سرمایه‌گذاری اوقاف در استان خوزستان را فراهم دانست و بر فعال‌سازی همه ظرفیت‌های این حوزه تاکید کرد.

رییس سازمان شیلات ایران ادامه داد: در سالی که مزین به جهش تولید با مشارکت مردمی است تحقق برنامه هفتم توسعه و حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید در دستور کار است.

  •  

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز گفت: پس از ارزیابی طرح های پیشنهادی استان خوزستان توسط کمیسیون سرمایه گذاری سازمان اوقاف، تلاش ما اجرای این طرح‌ها است.

براساس این گزارش و به گفته رییس سازمان شیلات کشور سال گذشته ۲۱۰ هزار تن محصولات شیلاتی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار از کشور صادر شد که این میزان در ۶ ماهه نخست امسال ۴۰ درصد افزایش یافته است.

طبق برنامه توسعه دریامحور برای۹۵۰ هزار تن آبزی پروری و ۸۵۰ هزار تن حوزه صید و در مجموع ۱.۸ میلیون تن تولید آبزیان در پایان برنامه هفتم توسعه هدفگذاری شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار